Followers

♥ Like Button ♥

Monday, May 7, 2012

saya islam...

Assalamualaikum,
(Waalaikumussalam, jangan lupa jawab salam ea... ^_^ )
jom hari ini insyaAllah kita belajar tatabahasa... suke2... ^_*



apa beza 
         1.    saya makan 
         2.    saya Makan

pening tak fikir...??
apa ea..??

jawapannya...
     1. saya makan bermakna, saya sedang makan... nyum2...
     2. saya Makan bermakna nama saya Makan... 
susah tak...??

sekarang tengok pula yang ini.......

            1.   saya islam
            2.   saya Islam

                                       

apakah perbezaan nya...??
cube teka... cube teka.... ^_~

pandai....
jawapannya...

        1. saya islam bermakna saya sedang mengamalkan dan beriman dengan agama islam itu sendiri....
        2.  saya Islam adalah Islam pada nama....

MasyaAllah... mana satu ea kita...???

Adakah kita hanya islam keturunan atau islam pada IC atau islam yang benar2 faham, dan sedar akan kepentingan islam itu sendiri...
InsyaAllah fara yakin semuanya adalah yang 1... ^_~ Amin...


p/s: ini sekadar rekaan tp pengajaran yg hendak disampaikan sebenarnya ialah iblis pn de ic,so kite pn hati2 la dgn godaan nyer yg sentiasa menjerat kita.. ini menunujukkan iblis sentiasa menghasut dan mengoda kita...oleh itu jauhilah maksiat,jgn dekati ic iblis......

Apabila ISLAM hanya pada Identification Card..
solat entah ke mana
cukup ke puasa
aurat terjaga?
pergaulan macamana..okay ka..

Apabila ISLAM hanya pada IC
tutup kepala dikatakan tutup aurat
tidak menutup aurat tapi lima waktu bersolat dikatakan cukup syarat..
"Aku tak tutup aurat lebih baik dari kamu-kamu yang mengumpat"
Iya,benar katamu..
Jadinya,tutuplah auratmu,
kamu-kamu itu ,jagalah mulutmu..ke nak merasa daging bangkai saudaramu?

                                  

Hai kalian yang mengaku beragama ISLAM,
bila agama diutamakan,
semestinya pencapaian menemui kejayaan
dan rakyat  jua damai dan aman
dalam lembayung satu ummah yang mementingkan perpaduan

Hai kalian,ISLAM bukan hanya pada IC..
ISLAM di hati :)


Wallahu'alam

♥ with love, fara ♥



No comments:

Post a Comment

Kritikan Membina